کارنی تین L -بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 / 10 / 1390
بازدید : 638
نویسنده : امیر مستور
‏کارنی تین_ L
ا یا این ماده می تواند چربی را سوزانده از اضمحلال عضلات جلو گیری کرده و انرژی مورد نیاز تمرینات را تامین کند؟ اگر به یک گزارش علمی برخورد کنید که در آن اشاره شده است ماده خاصی می تواند چربی را سوزانده گلیکوژن موجود در عضلات را ذخیره کرده , کاتابولیسم پروتئین عضلات را کاهش داده در نهایت به بهبود کارایی بدن و اجرای فعالیت های ورزشی کمک
کرده و‏هیچ نوع عواقبی ندارد آیا علاقه مند می شوید؟
‏شاید طرح پرسش فوق کمی خنده دار به نظر برسد . در واقع به نظر می رسد کارنی تین - L ‏دقیقا همان ماده ای است که در بالا از آن نام بردیم . این ماده مورد توجه بسیاری از ورزشکا ران برجسته پرورش اندام و ورزشکاران سا یر ‏رشته ها قرار گرفته است .
کارنی تین چیست؟

‏کارنی تین _L از جمله مشتقات اسید هیدروکسی بوتیریک است . در گذشته تصور می شد یک نوع ویتامین ( ویتامین B1 ‏) باشد زیرا محققین کشف کردند که این ماده از جمله فاکتورهای ضروری در رژیم غذایی سوسک "تنبریو" می باشد ( گونه ای که اگر کارنی تین مکمل به لاروی آن نرسد از بین می رود . کارنی تین به لارو این سومک توانای می دهد تا اثر ذخایر چربی استفاده کند ) .
‏اگرچه انسآن هم به وجود کارنی تین نیازمند است اما دانشمندان تشخیص داده اند که این ماده از طریق اسید های آمینه ضروری در کبد و کلیه ساخته می شود . این مأده در بدن همه ساخته می شود به جز کسانی که به نقایص ژنتیکی نادر مبتلا هستند . به علاوه کارنی تین به مقدار کافی در رژیم غذای مخلوط تولید شده و ‏کالری لازم را تامین می کند . گوشت قرمز بهترین منبع کارنی تین بشمار می رود .

مکانیسم فعالیت کارنی تین
‏زمانی که نقش فیزیولوژیکی کارنی تین در انتقال اسیدهای چرب با زنجیره های بلند به میتوکندری ( موتور خانه سلول ) فاش شد علاقه ورزشکا ران پرورش اندام ‏نسبت به مصرف ا ین ماده افزا یش یافت زیرا با استفاده از ان می توانستند چربی ‏اضافی را سوزانده و انرژی لازم را تولید کنند . ورزشکا ران پرورش اندام معتقدند که ا ین کار دقیقأ مثل ا ین است که مقداری سوخت به کوره حمل کنند .
‏90%‏ از کارنی تین موجود در بدن در قلب و ‏ماهیچه اسکلتی ذخیره می شود . اگر با افزا یش کارنی تین و اسید چرب موجود در عضلات بتوان فعالیت انزیم های میتوکندری را افزایش داد در ا ین صورت به راحتی می توان از اسید های چرب استفاده کرده و ‏مقدار مصرف را افزایش داد . نتیجه چنین اقدامی ا ین است که چربی موجود در بدن کاهش یافته و قهرمان با آن , گلیکوژن ماهیچه ها و ‏گنجا یش تمرین افزا یش می یابد . شا ید اثرات کارنی تین به ا ین علت ظاهر شود که انگیزه ای جهت انزیم فعالیت دهیدروژناز نمک اسید پیرو ویک بوجود می ا ید . ا ین انریم مسیر نمک اسید پیرو ویک را از لاکتات به ا یجأد متیل کا رنی تین تغییر می دهد و ‏ا ین امکان را فراهم می سازد که تعداد زیادی از اسید های چرب وارد میتوکندری شوند . به علاوه ا ین امکان را فراهم می سازد که مقدار بیشتری از ا ین اسید های چرب به عنوان منبع انرژی بکار بروند .
‏شوا هد علمی موجود هم ووزشکا ران پرورش اندام و هم تولید کنندگان کارنی تین را تشویق می کند و بر سرذوق می آورد . در 10 سال گذشته تحقیقات علمی و ‏پزشکی متعددی روی کا رنی تین و نقش ارزنده آن صورت گرفته است . دار وسازان نیز سرگرم بررسی ا ین مطلب هستند که از مشتقات کارنی تین ( نظیر گارنی تین - L ‏پروپیونیل ) جهت درمان بیماران قلبی و سایر ییماران استفاده کنند . ( اکنون ا ین مطلب در حال بررسی است که کارنی تین یک عامل داروی است و ‏در صنعت داروسازی بکار رود . )
‏به علاوه کارنی تین - L ‏که در اکسیداسیون بتای چربی های موجود در میتوکندری بکار می رود , در متابولیسم انشعاب زنجیره اسیدهای آمینه از بین بردن خواص سمی امویاک ثولید اوره و همه فعالیت های حساس که جوان ورزشکا ران پرورش اندام اهمیت دارد و ‏رل ارزنده خود را ا یفاء می کند .




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت بزرگ پرورش اندام خوش امدید.

به نظرشما بهترین بدنساز از بین این بدنسایزان چه کسی است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرورش اندام و آدرس amt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 123
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



تعبیر خواب آنلاین



* * *
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

RSS

Powered By
loxblog.Com